Poslední rozloučení redakce Paáji.

Za dobu vzniku školního časopisu navštívilo do 1. července 2010 stránky 624 159 návštěvníků z celého světa. Stránky se umisťovaly v kategorii školství do 150 místa. V poslední době je navštěvovalo na 320 návštěvníků denně. Rekord návštěvnosti za den byl 1 726 návštěvníků v květnu 2006.
Redakce věnovala panu učiteli dort PAÁJI za práci a pomoc při vedení kroužku.Společně jsme ho ochutnali a rozloučili se.

Tak tyto stránky už dlouho nejsou aktivní ale stále je navštěvuje spoustu lidí. Děkuji všem, kteří zde hledají co potřebují nebo si jdou zavzpomínat na školní časy.

K 21. listopadu 2011 je navštívilo 700 256. To je za půl roku přibližně 48 000 lidí.
K 5. listopadu 2012 je navštívilo 772 450. Za rok je to tedy přes 70 000 lidí.
K 31. prosinci 2012 je navštívilo 778 000. Ročně si tedy drží návštěvnost 70 000 lidí.

Good Charlotte

4. února 2006 v 10:48 | Martin Novák |  Hudba
Ne tak často se mladá kapela milující Cure, The Clash, Beastie Boys, akde jsou sotva 20ti letí kluci, najednou vynoří odnikud, přesněji z Annapolisu, ještě přesněji z Marylandu, aby vydala velmi melodické a garážové debutové album. Good Charlotte je drzý mladý kvintet, jejichž první singl je ďábelská, hitparády bořící hymna středních škol nazvaná "Little Things" oznamující příchod jedinečné, stylově rozmanité kapely. Až do jejich 16ti let, hlavní kytarista Benji Madden nikdy nezahrál na kytaru jediný akora hlavní zpěvák, Joel Madden (identické dvojče Benjiho) nikdy nezazpíval ani notu. To je zavedlo mezi jejich kamarády ze školy, bubeníka Aarona a baskytarystu Paula. Plus později přibraný Billy jako druhý kytarista. To je sestava jménem Good Charlotte. Drzá, zábavu milující skupina, která hrála ve Washingtonu D.C. na festivalu HFStival (WHFS radio) poslední 2 roky a vydobyla si tak věrné fanoušky. Jejich debutové album, nazvané stejně jako název skupiny, je triumfální nezávazná oslava dětí ze středních škol, které našly cestu skrz hudbu, jak odpovědět jejich dřívějším trapitelům a jak přežít špatné časy. Album GC je sbírkou explozivních moderních skvostů s hluboce osobními a často velmi zábavnými texty. Je v nich cítit skvělá schopnost slovních obratů jako třeba v nabuzujícím "Motivation Proclamation" (!Povzbuď mě, chci se dostat z týhle postele pryč, upoutejte mě, chci přijí t na nějakej dobrej nápad…") a také songy se znepokojujícími, autobiografickými texty jako "Little Things". "Já a Benji jsme čerpali z osobních zkušeností" říká hlavní zpěvák Joel. "Můj brácha je u kytary a já zpívám" poklepe si na srdce a dodá: "Všechno vychází odsud." Většina songů GC je ozvěnou jejich osobních trumfů s upřímností a s humorným nádechem, i přes chybějící štěstí. Jiné, jako třeba "Waldorf Worldwide" mají sociopolitický podtext: " Všechno co chic dělat, je vybodnout se na blahobyt, všechno co chci dělat, je podělit se o to. A nechci se stát prezidentem, chci najít čestnější způsobem jak si zajistit důchod." "Chceme, aby lidi přišli na náš koncert a tam zapomněli na všechny svoje problémy" říká Joel. "Ať jsou jejich problémy jakékoliv, chceme jim dát sílu je vyřešit, chceme, aby si odpočinuli, aby se zítra vrátili do normálního života plni energie." Bratři, kteří vyrůstali ve Waldorfu, v Marylandu, byli dychtiví baseballoví hráči i přes jejich nízký věk a nikdy nepřemýšleli o hudbě, až do jednoho zvláštního dne. Během, jak říká Joel "divného času", když jim bylo 16 let a museli se vyrovnávat s rodinnými problémy, navštívili jejich první rockový koncert, Beastie Boys, a cítili, jak se jim země hýbe pod nohama. "Naprosto to změnilo naše životy" říká Joel. "Oba jsme tomu úplně podlehli a věděli jsme, že tohle chceme dělat." Benji přišel domů, sehnal si levnou kytaru, kterou, mimochodem, ani jeden z nich nikdy nedržel v ruce. Jejich dobrý přítel a budoucí baskytarista GC Paul naučil Benjih pár základních akordů a vznítil tak jeho životní posedlost. Jiný přítel ze školy, bubeník Aaron, skončil ve fotbalovém týmu, aby se mohl věnovat hraní na bicí a zajistil také prostor na zkoušení v jeho domě. "Naše první zkouška byla asi 2 týdny potom, co jsem se začal učit hrát na kytaru" směje se Benji. "Znal jsem tři akordy: D, G a A. A začali mě fascinovat všechny ty punkový věci ze 70.let. Na těch starých nahrávkách je něco….Není to hudba jako dneska, zní to jinak, tak nějak nezpracovaně, nezkušeně." "Miluju chaotické party kytar v 'Little Things' "říká nadšeně. "A taky něco na 'East Coast Anthem' zní trochu jako The Clash." V posledním ročníku střední školy hudební posedlost bratry zcela pohltila. "Byli jsme odtrženi od všeho ostatního" říká Joel. "Tahle kapela byla celý náš život. Každý víkend jsme měli vystoupení. Byli jsme úplně zaslepeni, všechno, co jsme viděli, byl obrovský obrázek s nápisem: 'Dokážeme to!' ." V roce 1998 se dvojčata s Paulem a Aaronem přestěhovali do Annapolisu, aby se připojili k jeho rozvíjející se hudební scéně.
Tím, že vynechali univerzitu muselo podstoupit určité riziko. Ekonomicky vzato, sotva přežili. Pracovali na několika špatně placených místech jako zásobovači, číšníci a ("náš nejlepší job") v dámském salonu krásy myli vlasy. "Ve městě jsme si udělali jméno, protže jsme hráli prakticky všude" říká Joel. "Na každé party, v každém baru. Lidé nás znali jako hrající dvojčata." Joel se spřátelil s Billym, když jim poradil, aby v místních barech hráli akustické sety. "Pomyslel jsem si, wow, to jsou fakt dobrý songy" vzpomíná Billy. "Bylo tam strašně moc kapel, které hráli svoje vlastní věci, ale tyhle songy byly…každý z nich by mohl být hitem v rádiu!" Billy v té době hrál s jeho vlastní skupinou Overflow. Potom, co dvojčata vykopli z jejich bytu kvůli neplacení nájmu, vzal je Billy k sobě. Jednoho dne GC přemluvili Billyho ke společné zkoušce. O týden později měl Billy své první vystoupení ve skupině Good Charlotte. Věci se pro mladou skupinu pohybovaly rychle. GC, kteří neměli žádnou smlouvu hráli s Blink 182 a Bad Religion, byli předskokany Lit na Východním turné. Našli místní mistrovstvív djingu v jejich oblíbeném rádiu WHFS, které je začalo najímat na vystoupení a nakonec je pozvali, aby hráli na místním HFStivalu. Na jaře 2000 GC rozběhli kariéru překočením druhého pódia na HFStivalu, apolu s Eve6 a Nine Days. Good Charlotte hráli charitativní vystoupení z řady benefičních akcí pro Annapolis Rape Centrum pro Leukemia Foundation s nadšením. Demo "Little Things" putovalo do Philadephie, do WPLY (Y100) a zlomilo místní rekord v hranosti. "Patnáct nocí jsme vyhráli, pak nás radši stáhli" říká Joel. Hukot okolo GC byl ohlušující. Potom, co byli posuzováni různými labely, nakonec podepsali smlouvu s Epic Records. Producent Don Gilmore (Lit, Eve6) byl povolán na pomoc s jejich debutovým albem. "Co mě nejvíc na kapele zaujalo, byla jejich osobitost." říká Gilmore. Benji se rozhlédne po New Yorkském studiu, kde GC nahrávali. Na stěnách visí nahrávky s tituly jako "I want to stop" nebo "Complicated" a Thank you, mom". "Někdy je to až neuvěřitelné" říká Benji a prohrábne si přitom své růžové vlasy. "Pak si ale uvědomím, že to je opravdu tak, že se vracím domů New Yorkským metrem ze studia, kde jsem nahrával album." "Dělali jsme tohle 4 roky, všechen ten čas kdy jsme se mačkali v autě, jeli po vystoupení 3 hodiny domů a nevydělávali jsme dost peněz na zaplacení benzínu... Tyhle časy mě štvaly." Benji ztichne, zatřese hlavou a usměje se. "O tomhle jsme vždycky snili, a teď je to všechno pravda."
Stačí jeden lehký poslech z jejich nového alba The Young & The Hopeless (label Epic) a zpráva je jasná: Good Charlotte rostou rychle! V těchto 14.nových originálních písničkách napsaných identickými dvojčaty Benjim a Joelem Maddenovými ve spolupráci s ostatními členy skupiny je více rozmanitosti v melodiích, zvuk je více agresivnější hraní a zpěv jsou silnější a sebevědomější než kdy dřív. Ať už to zařadíte do jakéhokoliv stylu nebo směru, každý track odhalínovou zralost, rozvinutou kreativitu a těžce vydobytou moudrost. O albu TY&TH bylo nahráváno mezi únorem a květnem '02. GC na něm pracovali scproducentem Ericem Valentinem, který nahrával, mixoval a produkoval album v jeho vlastním "Barefoot Studio" v Hollywoodu. Valentino dříve spolupracoval třeba s Third Eye Blind, Smashmouth, The Dwarves a s Queens of the Stone Age. "Ericova hlavní náplň práce byla, abychom ze sebe dostali to nejlepší" vysvětluje Benji. Většinou jsme nahrávali celý song najednou, bez předělávání. Bylo to těžké, ale jsem opravdu rád, že jsme to tak udělali. Je to tak víc autentické." Bratři neměli problémy s novým materiálem, jejich intezivní práce fungovala jako stimul. "Líp se mi píše na turné" řekl Benji "na místech, kde nikoho neznám, kde jsem uprostřed ničeho." "Joel má ten správný cit, má tu správnou jiskru-proto je on hlavní zpěvák-hodně času věnuje songům když je v pohoě, když se cítí OK. Jindy má třeba nápady, ale neví co s nima má dělat. Ale já jsem zase dobrej ve strukturování a uspořádávání, takže naše spolupráce je dobrá, i když jsme jinak naprosto odlišní lidé." O songách "Lifestyles of the Rich and Famous"- první singl z TY&TH naráží na samolibost celebrit a spravedlnost, kterou si kupují. Je to nebojácná kritika americké společnosti z pohledu normálních lidí. "Hold on" - po mnohaměsíčních cestách se GC samozřejmě setkávali se spoustou nových fanoušků po celé zemi. Benji a Joel jich potkali mnoho, kteří se jim svěřovalis se svými zkušenostmi s chudobou, zneužíváním a týráním, kteří chtěli utéct nebo spáchat sebevraždu. Dvojčata napsala tenhle song jako odpověď a dnes o něm Benji mluví jako o jednom ze svých nejoblíbenějších na albu. Nezapomenutelný refrén říká:" Vydrž, jestli cítíš že bys měl odejít, vydrž, je to lepší než si myslíš" "Boys & Girls" - uštěpačná, ale vtipná kritika na meziosobní vztahy zkažené prostoduchým materialismem:"Holky nemají rády kluky, holky mají rády auta a a peníze. Kluci se holkám smějou, i když na nich není nic vtipnýho." "Tohleto to docela dobře vystihuje" říká Benji. "Doufám, že to pár lidí pěkně naštve!" "The Anthem" - song pro tak zvané "losery" (outsidery), kteří jsou na každé škole. Kteří se straní ostatních a jsou zesměšňování kvůli svému zevnějšku nebo své minulosti čí nedostatku peněz. Benji a Joel znali (a přatelili se s nimi) pár z nich. A teď jim dávají, jak říká Benji "song, který jim má pomoct přežít další den. Je to song, který jim má usdanit říct: hej, nech to bejt! Mně to nevadí, protože já nechci bejt jako ty!!" "Bloody Valentine" - inspirací byl klasická příběh od Edgara Alana Poea, The Tell Tale Heart. Tenhle tragický příběh o šílené lásce je hlavním příkladem větší vyspělosti dvojčat ve stylu psaní a jejich rozvíjejícího se kreativního horizontu. "Emotionless" - Když bylo dvojčatům 16 let, jejich otec je na Štědrý den opustil. Opustil jejich matku a nechal jí na starost 4 děti. Jeho odchod přivedl rodinu do finanční krize a tak se museli vystěhovat z jejich domu. "Cítím, jak táta nepříznivě ovlivnil můj život na hodně dlouhou dobu a už mu nedovolím udělat to znovu" říká Benji. "Nebudu už dál nést tu tíhu, být plný nenávisti a zloby. Takže Emotionless je o odpuštění. Odpouštím mu, protože už nechci, aby ty pocity, které kvůli němu mám špatně ovlivňovaly moje jednání s ostatními lidmi nebo můj život." Příběh tak dlouhý Dvojčata Benji a Joel (narozeni 11.3.1979) vyroslti v rofině v nižší střední vrstvě ve městě Waldorf, v Marylandu-"předměstí uprostřed ničeho" jak říká Benji. Byli jsme v naprosto nefunkční rodinné situaci" připustil ",ale naštěstí jsme s Joelem měli vždycky jeden druhého.
Když se všechno začalo hroutit, dali jsme se do hudby." Starší bratr dvojčat, Josh, jejich hudební směr ovlivnil alby od Rancid, Minor Threat, The Cure, The Smiths a mnoho dlaších. Benji se začal učit na kytaru v 16 letech, Joela to táhlo k vokálům. "Potom jsme začali pomýšlet na nějaké songy" vzpomíná Benji. "Po škole jsme chodili rovnou do našeho pokoje a hráli a zpívali denně několik hodin." Potom, co se připojil Paul (baskytara) a Aaron (bicí) vznikla skupina Good Charlotte, jejíž název vzali kluci z dětské knížky o malé holčičce Charlotte. Dostali první angažmá v sousedově suterénu pro 20 lidí. "Hráli jsme jen naše vlastní songy, nebyli jsme tak dobrý, abychom se naučili songy někoho jiného." Bratři se věnovali hudbě, i když většinou byli bez peněz na vybevení a neměli ani žádné kontakty v hudebním průmyslu. Nahráli svoje první demo, napsali si biografii a začali obesílt nahrávací společnosti, jejichž seznam získávali z časopisů. "Napsal jsem jim dopis ve kterém stálo: My jsme Good Charlotte a jestli s náma chcete podepsat smlouvu, teď to bude o hodně levnější než když budete čekat!" vzpomíná Benji. "Naše ignorance byl druh požehnání. Nemohli jsme být odrazeni tím, že bychom věděli jak to opravdu chodí.." Benji a Joel odmaturovali v červnu 97 a jejich máma jim za maturitu koupila letenky do Kalifornie. "Některé z našich oblíbených kapel jako Green Day začínali v klubu na Východním pobřeží jménem 924 Gilman Street. Takže když jsme odmaturovali, to léto jsme se vydali na návštěvu toho klubu. Nikdy předtím jsme neletěli letadlem, ale máme tetu v Berkeley, která nás nechala letět s ní." Bratři se do Marylandu vrátili s novou inspirací a větší rozhodností než kdy dřív. Opustili domov a přestěhovali se do Annapolisu, hráli tam o hodně víc vystoupení, jak elektrických tak akustických a dělali "všechny druhy špinavejch prací-měl jsem jich víc jak 30" říká Benji. "Byl to namáhavý čas našich životech, ale zároveň to byl skvělý čas. Bylo dobré být občas hladový." Když se přidal Billy jako druhý kytarista Good Charlotte byli kompletní. Skupina vyhrávala místní soutěž a jejich song "Can't go on" byl zařazen do vzorníku místních talentů. Přitáhli zájem manažera a Lit jim nabídli podporu programových bloků na vyprodaném koncertě na Východním pobřeží. "Neměli jsme peníze na dopravu a netušili jsme, co vlastně takové vystoupení všechno obnáší. Naše máma žila v něčem jako kůlna na sousedově pozemku a jediná věc, kterou doopravdy vlastnila byl mini-van, Řekla, vy, kluci, si vemte mini-van, abyste se dopravili na show a já pojedu do práce vlakem nebo pěšky. To dokazuje jak moc při nás celou dobu stála." "V čase kdy jsme s Lit hráli v New Yorku, všechny nahrávací společnosti nás odmítaly. Smlouvu jsme nakonec podepsali s květnu 2000 a v září už vyšlo album." Pak už byl kvintet pořád na cestách. 3 měsíce od setkání s MxPx hráli na W.A.R.P. Tour 01, pak hráli téměř nepřetržitě až do Vánoc. Následovala cesta do Austrálie a na Nový Zéland, kde se jejich album stalo platinovým. Přes intenzivní koncertovnání si GC získali poměrně pevnou základnu fanoušků a-MTV si jich také všimlo a poskytlo jim značný prostor. Hráli jejich videa "Little Things", "Motivation Proclamation" a "Festival song" a teď Benji s Joelm dokonce moderují na MTV pořad All Things Rock. Upřímnost se promítá ve všech songách na TY&TH a GC si tak zavazují své oddané fanoušky. "Nemyslím si, že jsme lepší než jiné skupiny" říká Benji "i když, myslím, že my jsme víc opravdoví, víc skuteční než někteří z nich. Chceme být posuzováni za to, co opravdu děláme a ne být zařazeni do určitého stylu s partou ostatních skupin, s kterýma nemáme vůbec nic společného." "Máme toho hodně co říct. Víc než některé skupiny, s kterýma jsme srovnáváni a doufám, že to lidi uslyší na tomhle albu. Děti, kterými jsme byli před 5 lety-jen chci takovým dětem dát něco, co jim pomůže přežít další den."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama